Zrób listę pt. „Jak gram rolę małej dziewczynki wobec mężczyzn”. Sporządzenie takiej listy może być dla ciebie żenujące, a nawet poniżające, ale, wierz mi, pomoże ci to wyleczyć się z błędu 6. Następnym razem, gdy przyłapiesz się na tym, że okręcasz kosmyk włosów wokół palca czy mówisz śpiewnym głosikiem, albo na jakimś innym nawyku, poczujesz wstręt do siebie samej i przestaniesz to robić. Kiedy będziesz płakać, zapytaj siebie: Czy mam jakiś powód do gniewu? To ważne, żebyś o tym pamiętała, szczególnie jeśli wiesz, że z trudem ci przychodzi odczuwać i wyrażać gniew. Może odkryjesz, że co prawda płaczesz, ale w rzeczywistości wprost szalejesz ze złości. Wtedy będziesz mogła wyrazić swoje prawdziwe uczucia jak dorosła osoba, a nie ukrywać je za łzami. To oczywiście nie znaczy, że nie możesz sobie pozwolić na płacz ani że zawsze gdy płaczesz, jesteś wściekła. Jest to po prostu coś, na co zawsze powinnaś zwracać uwagę. Następnym razem, gdy się poczujesz bezradna skonfundowana, zapytaj siebie: Gdyby nie to uczucie bezradności i speszenia, to czułabym… To wspaniale ćwiczenie, żeby pozbyć się konfuzji. Zanim zmieszanie cię obezwładni i zaczniesz szukać u mężczyzny ratunku, przekonaj się, czy sama nie mogłabyś wydostać się z opresji. Niektóre z twoich nawyków w stylu malej dziewczynki są prawdopodobnie bardzo stare i niełatwo będzie się ich pozbyć. Cudownie jednak będziesz się czuć doceniana i kochana za swoją kobiecość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *