Kiedy byliśmy dziećmi, większość z nas uczyła się, jak widzieć siebie, nie tylko od rodziców, lecz także oglądając przez tysiące godzin telewizję. Przeprowadzono fascynujące badania nad sposobem przedstawiania w telewizji mężczyzn i kobiet, a rezultaty są niepokojące: Mężczyźni na ogół występują w rolach ludzi ambitnych, żądnych przygód, silnych i dominujących, tymczasem kobiety są obsadzane w rolach postaci zależnych, uległych i słabych. Mężczyźni są zaangażowani w podniecającą działalność, za którą otrzymują wielkie nagrody, podczas gdy kobietom wyznacza się działania bądź wspomagające mężczyzn, bądź mniej ważne, za co otrzymują nieznaczne nagrody.
Reklama w telewizji ukazuje kobiety zmartwione, żyjące w napięciu i zatroskane takimi problemami, jak zapachy z muszli klozetowej^ migrenowe bóle głowy czy zabrudzony kołnierzyk, męzczyzn zaś pokazuje się jako osoby cieszące się autorytetem, znające się na rzeczy, jako stuprocentowych mężczyzn.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *